Steun de Oase
hero mobile

Teamwerk

Samen gaan we voor onze gasten. We staan om hen heen met raad en daad.

Samenwerking

Tijdens uw verblijf kunt u op ons rekenen! Overdag is er altijd een gastheer/vrouw, het aanspreekpunt voor de gast. De begeleiding wordt gedaan door professionals van het kernteam. Indien nodig, stemmen wij de zorg af met verdere hulpverlening.

Ook de gastheer/vrouw is betrokken bij de zorg. Deze vrijwilligers zijn eerste aanspreekpunt voor de dagelijkse gang van zaken. Zij zijn als het ware de ogen en oren van het kernteam. Zij steunen de gast en signaleren veranderingen vaak als eerste. Altijd kunnen zij terugvallen op professionele zorg. Zij kunnen een beroep doen op de gastbegeleiders en de andere leden van het kernteam. Indien nodig – bijvoorbeeld bij crisis – schakelen zij de achterwacht in. Deze is 24 uur per dag beschikbaar en beoordeelt hoe de gast het beste geholpen kan worden.

Verdere hulpverlening
Een verblijf in de Oase is slechts een kort intermezzo in het leven van onze gasten. Evenwel een periode waarin veel tot stand kan worden gebracht. Niet alleen door de Oase, maar ook door anderen. Wij vinden het belangrijk dat de zorg voor de gast is afgestemd op reeds aanwezige hulpverlening en het thuispastoraat. In overleg met de gast wordt goede nazorg georganiseerd. Streven is dat verdere hulpverlening aansluit op het verblijf.

We realiseren ons dat de afwezigheid van de gast de nodige invloed kan hebben op de thuissituatie. Wij bieden de mogelijkheid om in het kader van nazorg als familie aan te schuiven bij een gesprek. Onze gast is daarbij uitgangspunt.

Rust, Liefde, Geborgenheid, Psychische en Geestelijke ondersteuning. Het voelde zó goed, dat mensen écht naar je luisteren.

Lees deze gastervaring

Rust, Liefde, Geborgenheid, Psychische en Geestelijke ondersteuning. Het voelde zó goed, dat mensen écht naar je luisteren.

Lees deze gastervaring
Blijf ook op de hoogte,
schrijf u in voor onze gratis nieuwsbrief.